اراک- ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور و استان مرکزی، برنامه‌های بسیج سازندگی با فشردگی و حساسیت بیشتری اجرا می‌شود و در این راستا ۴۰۰ گروه جهادی برای مقابله گسترش این ویروس سازماندهی شدند.

امید محترمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۲ هزار جهادگر از اقشار مختلف بسیج برای خدمت‌رسانی به مردم اعلام آمادگی کردند که به تناسب گرایش و تخصص افراد در گروه‌های جهادی سازماندهی شدند و فعالیت خود را آغاز کردند.  

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ کارگاه تولید ماسک از سوی گروه‌های جهادی در این استان فعال شده و در ابتدای اسفندماه پارسال تا کنون بیش از۲ میلیون ماسک در این کارگاه‌ها تولیدشده است.  

محترمی اظهار داشت: بیش از ۱۰هزار دست گان(لباس ایزوله) و ۳۰۰ هزار جفت دستکش  نیز از سوی جهادگران بسیج سازندگی استان مرکزی تولید و در مراکز درمانی نقاط مختلف استان توزیع شد.

وی افزود:  از آغاز طرح مقابله با گسترش ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۰۰هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده از سوی قرارگاه جهادگران بسیج سازندگی استان مرکزی به صورت رایگان در نقاط محروم و کم برخوردار این استان توزیع شد.

۵۲۰ گروه جهادی در استان مرکزی فعالیت دارند.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور تا ۱۳ تیر ۹۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسیده است.