به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، با وجود هشدارهای مکرر سازمان تامین اجتماعی و تاکید این نهاد مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از جانب این سازمان برای دریافت وجه در قبال برخی خدمات همچون تمدید اعتبار دفترچه و کارت هوشمند درمان با بیمهشدگان و بازنشستگان انجام نمیشود، فریب برخی شهروندان از طرف سودجویان مشاهده میشود.
بر اساس این گزارش، هرگونه تماس تلفنی، مراجعه حضوری و نمایندگان شرکتهایی با عنوان همکاران سازمان تامین اجتماعی به منازل و تقاضای وجه برای ارائه خدمات کلاهبرداری است و بههیچعنوان از طرف سازمان تامین اجتماعی انجام نمیشود.
این گزارش حاکی است: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچههای تامین اجتماعی هم منجر به دریافت وجه از بیمهشدگان و بازنشستگان نمیشود و روشهای ششگانه استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچهها بهمنظور تسهیل امور بیمهشدگان طراحی شده است که ۳ روش اینترنتی و سه روش نیز غیراینترنتی و هر یک از روشها در حال حاضر در دسترس بیمهشدگان است.
اعتبار دفترچههای درمانی نیز که در اختیار بیمهشدگان قرارگرفته است، از طریق بارکدخوان تعبیهشده (با استفاده از دوربین موبایل) یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شمارهگیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶* بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir قابلاستعلام است./