تهران- ایرنا- «ژاوی هرناندز» قرارداد خود را برای نشستن روی نیمکت باشگاه السد قطر تا پایان فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ تمدید کرد.

براین اساس، بازگشت مرد اسپانیایی به نیوکمپ که از مدت‌ها پیش نقل محافل ورزشی شده است، فعلا دست کم برای یک سال دیگر محقق نخواهد شد.

بارسلونا پس از سپری کردن ۱۷ سال با ژاوی، در سال ۲۰۱۵ سرانجام با هافبک اسطوره ای خود خداحافظی کرد و مرد اسپانیایی برای مدت چهار سال در تیم السد بازی کرد و سپس در ماه مه سال گذشته کفش‌های خود را آویخت بلافاصله به عنوان سرمربی دائمی، هدایت این تیم قطری را برعهده گرفت و از آن زمان تاکنون این تیم را به دو جام رسانده است.

با این حال، ستاره ۴۰ ساله اسبق تیم ملی اسپانیا از زمان ورود به حرفه سرمربیگری به شدت با انتقال به بارسا ارتباط داده شده و این در حالی است که باشگاه لالیگایی برای بازگشت به روزهای حضور «پپ گواردیولا» و «لوئیس انریکه» تقلا می کند.

«کیکه ستین» تازه‌ترین مربی است که با هدف بازگرداندن بارسا به روزهای افتخار به نیوکمپ پا گذاشته اما از  همین حالا و پس هدایت این تیم در تنها ۶ بازی، زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی قریب الوقوع وی به گوش می‌رسد.

ژاوی که به تازگی از رویای خود برای هدایت بارسا در آینده پرده برداشته است، محتمل‌ترین گزینه جانشینی ستین محسوب می‌شد اما کاپیتان اسبق بارسا حالا با تمدید قرارداد خود با تیم قطری، برای یک سال دیگر نسبت به السد متعهد شد.

وی در پستی توییتری نوشت: از تمدید قرارداد با السد خوشحالم و در این دوره با مدیریت باشگاه روی چند موضوع کار خواهیم کرد که از جمله آنها می‌توان به تمدید قرارداد «اکرم عفیف» و امضای قرارداد با بازیکنان خارجی برای پر کردن جای «گابی» و «مارکو فابیان» اشاره کرد.