شیراز- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: کار مطالعاتی فرودگاه داراب سال گذشته توسط مشاور انجام شد و قرار بود در پایان سال ۹۸ مناقصه آن برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا این کار انجام نشد.

رضا بدیعی فرد، یکشنبه در حاشیه بازدید از فرودگاه داراب در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۹۸ با دستور استاندار فارس، عملیات حصار کشی بخشی از این فرودگاه با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شد و برای ادامه این کار هنوز بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در فرودگاه داراب با آن مواجه بودیم، سندهایی بود که باید تبدیل به سند تک برگ ثبتی می‌شد که متاسفانه به دلیل شکایت چند کشاورز که در اطراف این فرودگاه زراعت می‌کردند، پرونده متشکله در این زمینه در دادگاه معطل مانده که امیدواریم با صدور رای دادگاه تجدید نظر استان، هرچه زودتر مشکل اسناد این فرودگاه برطرف شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، افزایش ۵۰۰ متری طول باند پرواز فرودگاه داراب، استقرار پلیس فرودگاه، ترمیم سالن انتظار و تاسیسات ناوبری را از برنامه‌های آینده برای راه‌اندازی فرودگاه داراب عنوان کرد.

بدیعی‌فرد گفت: مجموعه فرودگاهی کشور، به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود و با توجه به اینکه صنعت هواپیمایی دنیا در یک رکود بسر می‌برد، فرودگاه کشور و استان فارس نیز باید با برنامه‌ریزی برای تامین هزینه راه‌اندازی فرودگاه داراب چاره اندیشی کند.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: شهرستان داراب از سال ۱۳۵۳ خورشیدی دارای فرودگاه بوده اما پس از انقلاب این فرودگاه تعطیل شد و امروز راه اندازی این فرودگاه از مطالبات جدی مردم داراب است.

محمد جواد عسکری، به پیشینه شهرستان داراب، یادمان‌های تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، محصولات کشاورزی و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشاره و بیان کرد: شهرستان داراب از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است ولی متاسفانه به این شهرستان در سال‌های گذشته اجحاف شده است.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.