سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: تردد در محور مواصلاتی امام رضا (ع) در محدوده این استان بهار امسال ۳۲.۵ درصد کاهش یافت.

احسان منصورکیایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نتایج برگرفته از سامانه‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌های استان سمنان، کاهش ۳۲.۵ درصدی تردد در این مدت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داد.

وی بیان کرد: شیوع کرونا از اسفند ۹۸ تا کنون در کشور سبب کاهش ترددها در محورهای مواصلاتی استان سمنان از جمله در بزرگراه امام رضا (ع) در محدوده این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به وجود ۹ ورودی به استان، بیان کرد: ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار تردد در این مدت در این محورهای استان ثبت شد.

منصورکیایی تصریح کرد: ۲۱ درصد از تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در سه ماه گذشته، مربوط به خودروهای سنگین بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای ارتباطی استان با استفاده از دوربین های نظارت ترافیکی، سامانه های ترددشمار و دیگر سامانه های هوشمند انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کل راه‌های حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۱۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است.

سالانه ۲۰ میلیون تردد در محور تهران-مشهد ثبت می‌شود.