تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: شورای کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده و کارگروه کارشناسی می‌تواند نظرات و ایده‌ها را کارشناسی کند و در اختیار شورا قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در  اولین نشست کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات بین المللی با بیان اینکه کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی با هدف کم کردن فاصله بین دانش درون سازمانی و دانش صاحبنظران برون سازمانی تشکیل شده است، اظهار داشت: شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه کارشناسی می تواند نظرات و ایده ها را کارشناسی و در اختیار شورا قرار دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از آسیب های سازمانی شکاف بین تئوری و عمل در سازمان ها است اظهار داشت: کم کردن این فاصله موجب غنای علمی سازمان و حرکت به سمت سازمان تجدید حیات شونده خواهد شد.

حسینی افزود: نبود ارتباط نظام مند با صاحب نظران دانشگاهی و برون سازمانی و درگیر بودن صاحب نظران در تئوری صرف و  مسأله محور نبودن دانش آنان از جمله آسیب هایی است که به  شکاف بین تئوری و عمل در سازمان ها منجر شده است.

وی گفت: معمولا صاحب نظران دانشگاهی آرمانی و ایده آلی می اندیشند و مدیران سازمان ها هم کمتر از نظریات و ایده های آنان استفاده می کنند. سازمان های پیش رونده، سازمان هایی هستند که این فاصله را کم کنند.

حسینی رصد تحولات محیطی، پیشرفت ها و ظرفیت های جدید ملی و بین المللی در حوزه استثنایی را دیگر اهداف تشکیل کارگروه دانست و افزود: شناسایی و معرفی ایده ها و طرح های نوآورانه مرتبط با ماموریت های سازمان، امکان سنجی تعمیم و پیاده سازی طرح ها و ایده های شناسایی شده در فعالیت های سازمان و داده کاوی و تحلیل آمار و اطلاعات قابل دسترس و نتایج مطالعات علمی و پژوهشی در حوزه استثنایی از دیگر اهداف تشکیل کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی است.

وی افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی از طرح ها و پژوهشگران و صاحب نظران حوزه استثنایی، آسیب شناسی، نقد و بررسی سیاست ها، برنامه ها و چالش های پیش روی سازمان و ارائه راهکارهای لازم، پیشنهاد اصلاح و بهسازی فرایندها و سیاست های سازمان، پیشنهاد انجام مطالعات و اولویت های پژوهشی جدید در سازمان و شناسایی گروه هایی از دانش آموزان که می‌تواند تحت پوشش سازمان قرار گیرند، از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه است

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار ارتباط مستمر و نظام مند با پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تخصصی و متشکل از افراد متخصص در حوزه های مرتبط است و این کارگروه می تواند از ظرفیت فکری این متخصصان به خوبی استفاده کند.

حسینی در پایان خواستار تشکیل پایگاه به روز داده های سازمانی برای بهرمندی همه ذینفعان سازمان شد.