سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۶ هزار و ۲۶۳ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی این استان تحصیل کردند.

خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیل دسترسی همه دانش‌آموزان به آموزش و پرورش فراگیر راهکاری مناسب برای دستیابی به عدالت همه جانبه و تحول در نظام آموزشی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی جزو سیاست‌های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است، افزود: ۴۸۵ دانش آموز به صورت تلفیقی - فراگیر در دوره‌های مختلف تحصیلی چهار هزار و ۱۷۸ نفر دانش آموز دیرآموز در پایه‌های اول تا سوم و یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری پایه اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان بهره می‌برند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در راستای تحقق یکپارچه سازی، همگام و همزمان کردن فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار همسالان در مدارس عادی خود براین باوریم که با حمایت از روش یکپارچه سازی، افرادی که معلولیت یا هر گونه مشکل یادگیری دارند می‌توانند همانند افراد عادی با حداکثر توان بالقوه خود از فرصت‌ها و امکانات برابر برای خود شکوفایی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده وتخصصی است، بنابراین با عادی سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه‌سازی جامعه می‌توان زمینه بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل بودند.