نادر نانبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل هیچگونه تماس تلفنی یا ارائه خدمت حضوری با بیمه شدگان برای صدور بیمه تکمیلی ندارد.
وی ادامه داد: تمامی خدمات بیمهای این سازمان توسط ادارت بیمه سلامت و دفاتر نمایندگی و پیشخوانها انجام میگیرد و مردم در صورت مشاهده تخلف باید موارد را به سامانه ۱۶۶۶ اطلاع دهند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجانغربی گفت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است.
نانبخش ادامه داد: همچنین بیمه شدگان میتوانند با شمارهگیری "ستاره ۱۶۶۶ مربع" درخواست خود را ثبت و از اعتبار دفترچه بیمه خود مطلع شوند.
وی اظهار داشت: این سامانه در خصوص ثبت و پیگیری کاربران طراحی و پیادهسازی شده است که از این طریق کاربران تمامی درخواستهای خود را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال میکنند و کارشناسان نیز در اسرع وقت درخواستها را بررسی کرده و پاسخ میدهند.
بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمهای کشور دارد.