به گزارش روز یکشنبه وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی «محمد شریعتمداری» در سومین نشست «کمیته راهبری اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا» به منظور بررسی روند اعطای این تسهیلات برای کسب و کارهای آسیبدیده اظهارداشت: برای ثبتنام مراجعان به سامانه کارا و دریافت تسهیلات ویژه کرونایی هر دستگاه باید در ظرف زمانی مشخص به مخاطبان خود اطلاع رسانی کند.
وی با اشاره به ضرورت تسریع در ارسال پیامک از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای صاحبان کسب و کارهای مشمول دریافت تسهیلات، سهولت در پرداخت، سهولت در اخذ ضمانت نامه و ضامن توسط بانکها و موسسات عامل را از جمله رویکردهای تسریع در اعطای تسهیلات ویژه کرونایی دانست.
وزیر تعاون پاسخگویی به شکایات گزارش شده در سامانه کارا را ضروری دانست و گفت: کسانی که در سامانه کارا با مشکلاتی مواجه میشوند باید هرچه سریعتر در جریان حل مشکل خود قرار بگیرند. همچنین مساله رفع مشکل مغایرت کدملی و شماره کارگاهی باید در دستور کار قرار بگیرد.
هرکسی از یارانه عمومی استفاده کند باید به صورت شفاف اعلام شود
شریعتمداری تاکید کرد: اسامی افرادی که از یارانه عمومی استفاده میکنند باید به صورت شفاف اعلام شود . برای نمونه اگر کسی از منابع عمومی برای راهاندازی مرغداری وام اشتغال روستایی دریافت میکند ، همه باید بتوانند به صورت هوشمند این اطلاعات را مشاهده کنند و بدانند که چه کسی و با چه هدفی وام چهار درصدی میگیرد.
وی همچنین به مساله تداخل وظایف دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: هدف وزارت تعاون این است که بنگاهها بتوانند هرچه سریعتر از تسهیلات ویژه کرونایی استفاده کنند، بنابراین بنگاههای مشمول تسهیلات کرونایی با معرفی از طرف هر یک از دستگاهها تسهیلات دریافت خواهند کرد.
سومین جلسه «کمیته راهبری اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا» با حضور نمایندگانی از وزارتخانههای، صنعت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، وزارت کشور، بانک مرکزی، اتاق تعاون و اتاق اصناف ایران برگزار شد.
نمایندگان حاضردراین نشست دیدگاهها و پیشنهادهای خود را برای بهبود روند ارائه این خدمات مطرح کردند .