تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

تهران- ایرنا- ریزش دیواره چاه در شرق تهران جان یک کارگر جوان تبعه کشور افغانستان را گرفت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز دوشنبه درباره جزئیات این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: وقوع این حاده عصر روز گذشته در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان پاسدار گمنام به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و ماموران دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

سیدجلال ملکی افزود: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه در حال ساخت بود که در قسمت زیرزمین این ساختمان چاهی به عمق ۱۰ الی ۱۲ متر حفر شده بود.

وی ادامه داد: این کارگر در داخل چاه مشغول کار بود که به یکباره بخشی از دیواره‌های این زیرزمین و چاه تخریب و بر اثر این حادثه کارگر جوان زیر حجم زیاد خاک مدفون شده بود.

«ملکی» با بیان اینکه جنس خاک سست بود و احتمال ریزش دوباره وجود داشت، خاطرنشان کرد: عملیات جست‌وجو و آواربرداری آتش‌نشانان با دقت کامل آغاز و پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند جسم بی‌جان این کارگر ۳۶ ساله را از داخل چاه خارج کنند.

وی از مقنی‌کاران خواست که با رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد و مناسب به فعالیت در درون چاه اقدام کنند و همچنین از شهروندان خواست با توجه به حساسیت فعالیت در چاه از پیمانکاران و کارگران باتجربه و اهل فن استفاده کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این گونه حوادث را بی‌تجربگی کارگران و همچنین استفاده نکردن از امکانات استاندارد و مناسب اعلام کرد و افزود: همه ساله تعدادی از مقنی‌کاران در این گونه حوادث کشته یا مصدوم می‌شوند.