اراک - ایرنا - رییس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت:۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ماسک در راستای پیشگیری از کرونا با مشارکت جهادگران این سازمان تولید و به صورت رایگان توزیع شد.

«امید محترمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۶۰ کارگاه تولید ماسک در قالب قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا توسط بسیج سازندگی استان مرکزی فعال شد که برخی از آنها همچنان مشعول کار می‌باشند.

وی ادامه داد: کمبود پارچه و مواد اولیه باعث شده که ۴۵ کارگاه تولید ماسک بسیج در استان مرکزی فعالیت خود را متوقف کنند و در صورت حل این مشکل و تامین پارچه مورد نیاز تمامی کارگاه‌های بسیج تولید ماسک را در دستور کار قرار می‌دهند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۲۰ هزار دست گان، لباس ایزوله و ۱۵۰ هزار جفت دستکش نیز از سوی جهادگران بسیج سازندگی استان مرکزی تولید و در مراکز درمانی نقاط مختلف استان توزیع شد.

محترمی اظهار داشت: از آغاز طرح مقابله با گسترش ویروس کرونا تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده از سوی قرارگاه بسیج سازندگی استان مرکزی به صورت رایگان در نقاط محروم و کم برخوردار این استان توزیع شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۵ هزار جهادگر در قالب ۴۲۰ گروه جهادی در جبهه مقابله با گسترش ویروس کرونا در این استان فعالیت می‌کنند. 

۵۲۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشورتا ۲۲ تیر ۹۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.