به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، ابوالفضل باقری فرد افزود: مهمترین رکن دانشگاه آموزش است و آموزش چه از لحاظ کیفی و چه از نظر کمی حائز اهمیت است. زمانی فقط به دوره رزیدنت و فلوشیپ توجه میشد و دانشجویان فراموش شده بودند.
باقری فرد با اشاره به ضرورت افزایش و ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان گفت: اگر دانشجویان خوبی تربیت نکنیم در مراحل رزیدنتی و فلوشیب هم با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی گفت: برای اعضای هیات علمی و اساتید به عنوان یکی دیگر از گروههای هدف آموزش، برنامه هایی در راستای افزایش توانمندی آنها در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بر اساس سیاستهای کلی دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم گام برمی داریم و در این زمینه هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت داریم.
تاکید بر توسعه آموزش مجازی
وی گفت: با توجه به شرایط بحران کرونا، یکی از مهمترین اولویت ها در راستای توسعه آموزش مجازی و آزمون مجازی است. آموزش مجازی از ماه ها پیش شروع شده ولی در حال حاضر با نظم بیشتر و منسجم تر در حال انجام است و قطعاً در ماههای آتی این آموزش با کیفیت بهتر ارائه میشود.
باقری فرد افزود: عمده آزمون های مجازی از دو هفته پیش شروع شده، البته با توجه به افتتاح مرکز آزمون دانشکده پزشکی و افزایش ظرفیت آن، آزمون های اختصاصی این مرکز در روزهای آینده آغاز می شود.
وی یادآور شد: شرایط آتی بحران کرونا قابل پیشبینی نیست لذا در نظر داریم آموزش های مجازی را توسعه دهیم. حتی با وضعیت عادی شدن هم حداقل حضور را برای دانشجویان ایجاد کنیم.
سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: یکی از اهداف ما راه اندازی مراکز جدید فوق تخصصی و فلوشیپ در بیمارستان ها است. در واقع این مسئله هم در حوزه آموزش حائز اهمیت است و هم با تحقق آن در بخش درمان می توان فعالیتهای تخصصی ارائه داد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی دیگر از برنامه های ما این است که با توجه به پتانسیل موجود در بیمارستان ها، چندین مرکز درمانی را به مراکز آموزشی تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش در بحران با محوریت دانشگاه پیگیری میشود، اظهار داشت: کنترل مراقبت برای فراگیران و ارائه آموزش های مجازی از سیاست های ما در مدیریت بحران است.