مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درخصوص فعالیت کسب و کارهای حوزه آموزش آنلاین افزود: اتفاق خوبی در حوزه دیجیتال در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور افتاد، برخی بخش ها مانند آموزش و پرورش و سلامت بخش های خاصی بودند و نیاز بود در این دوران برنامه ویژه برای آن داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، حوزه آموزش آنلاین یکی از حوزه هایی بود که نیاز به توجه ویژه داشت، دراین خصوص به صورت ویژه با وزارت آموزش و پرورش ارتباط برقرارکردیم وبرنامه های مشترکی با این وزارتخانه اجرا شد.
دبیر ستاد فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری اظهارداشت: با توجه به فعالیت استارتاپ های حوزه آموزش آنلاین در دوران شیوع کرونا در کشور، حدود ۳۰ استارتاپ که در زمینه آموزش آنلاین خوب عمل کرده بودند به آموزش و پرورش معرفی کردیم تا آنها بتوانند در برنامه سال تحصیلی جدید از ظرفیت آنها در حوزه آموزش و پرورش مجازی استفاده کنند.
محمدی افزود: در کنار این حوزه، کسب وکارهای تولید محتوا نیز به شدت با شیوع ویروس کرونا و استفاده از فضای مجازی رشد کردند به طوری که رشدهای ۵۰۰درصدی را از نظر حجم ترافیک و رشد ارایه خدمات ودرآمدی داشتند.
وی یادآور شد: توسعه زیرساخت ارتباطی کشور که در این چند سال شکل گرفته باعث شد با شیوع کرونا کسب و کارهای آنلاین زمینگیر نشوند و حتی برخی از آنها با رشد هزار درصدی رو بهرو شوند.
دبیر ستاد فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: البته این نکته قابل توجه است که در روزهای اول شیوع کرونا با توجه به حجم گسترده کاربر و مشتری، زیرساخت برخی مجموعههای آنلاین پاسخگوی نیاز کاربران نبود اما با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساختهای موردنظر توسعه پیدا کرد و مشکلات حل شد، به طوری که در حال حاضر در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.