سمنان- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد.

علی تشنه دل روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری گفت: ۵۰۹ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ، ۲۷۵ واحد به ارزش حدود ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید که سهم بخش صنعت ۱۴۳ واحد و سهم بخش کشاورزی ۱۷۷ واحد است و ۱۸۹ واحد نیز به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال تسهیلات دریافت کرده اند.

سرپرست سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۸ ، ۸۰۲ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد ، ۳۴۹ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی است.

تشنه دل ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان سمنان تا کنون مسایل بیش از یکهزار و ۷۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ۲ هزار و ۲۷۵ مصوبه به تصویب اعضا رسید که از این تعداد ۷۵ درصد مصوبات اجرایی و بقیه در دست اقدام است.

سرپرست سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ،  ۶۳ واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و زیربنایی ۱۰ واحد تولیدی استان بررسی شد.

استان سمنان حدود یک هزار و ۸۴۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم بخش صنعت و معدن از اشتغال استان سمنان بیش از ۳۴ درصد و از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.