خیرالله خادمی روز سهشنبه در جلسه شورای برنامهریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی این استان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی نه تنها به عنوان نیاز عمومی این استان بلکه به عنوان یک زیرساخت اقتصادی و توسعهای مطرح است که روند اجرایی آن با تزریق اعتبارات قابل توجه به این طرح از سال گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است.
وی ادامه داد: با انعقاد تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه برای اتمام طرح به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان تمامی قطعات طرح به مناقصه گذاشته شده و هم اینک سراسر این محور وارد مرحله اجرایی شده است.
خادمی، از پیشرفت ۳۲ درصدی این طرح خبر داد و گفت: با تامین اعتبار مناسب تلاش میشود تا این طرح تا پایان دولت به بهرهبرداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه به چهارخطه شهرکرد- بروجن- لردگان نیز اشاره کرد و افزود: بزرگراه شهرکرد به لردگان اتصال کننده فلات مرکزی به جنوب کشور است که ۷۰ درصد ترافیک این محور ترانزیتی است و یکی از ضرورتهای نه تنها این استان بلکه کشور است که با اهتمام جدی در حال پیگیری است.
خادمی تصریح کرد: از ۱۶۵ کیلومتر این محور، ۱۰۷ کیلومتر آن انجام شده، ۱۴ کیلومتر آن در حال تکمیل است و ۱۴ کیلومتر آن تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد، اما ۱۰ کیلومتر باقی مانده آن که در منطقه جغرافیایی سختی واقع شده و شامل پل و تونل میشود که هم اینک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی، از رشد ۲ و نیم(۲.۵) برابری اعتبارات زیرساختهای راه این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبارات پشتوانه خوبی برای اجرای طرحهای حوزه راه این استان به شمار میرود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حوزه راه دارای ۶ طرح اقتصاد مقاومتی است.
از سه هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.