شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز عملیات احداث مسکن محرومان از سال‌گذشته تاکنون گفت:۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در این مدت در کشور احداث و واگذار شده است.

علیرضا تابش روز سه‌شنبه در حاشیه نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال ‌گذشته عملیات اجرایی ساخت ۶۵ هزار واحد مسکونی برای افراد کم‌درآمد و روستایی آغاز شد، که با توجه به مشکلات اقتصادی و تعطیلی‌ها به دلیل شیوع کرونا، عملیات احداث ۲۰ هزار واحد از این تعداد به اتمام رسید و واحدهای کامل شده نیز واگذار شد.

وی، با اشاره به اینکه اولویت واگذاری این مسکن‌ها با مددجویان زیرپوشش کمیته امداد است، افزود: برای اجرای این طرح‌های مسکن، به سرمایه آورده فرد نیاز نیست و با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض و تخصیص زمین از سوی بنیاد مسکن، این طرح‌ها در دست اجراست.

وی اظهار داشت: به هر واحد مسکونی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصدی پرداخت می‌شود و مبلغ آورده هر فرد نیز ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است که این میزان را نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین می‌کند. 

تابش، با اشاره به اینکه از اواخر نیمه اول سال‌گذشته تاکنون عملیات احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی برای محرومان در چهارمحال وبختیاری آغاز شده است، گفت: یکهزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است و مابقی واحدها تا یک و نیم ماه آینده که فرصت یکساله اجرای این طرح‌ها در استان به اتمام می‌رسد، تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کمیته امدا امام برای پیگیری طرحهای اقتصادی مقاومتی و بهره برداری از طرحهای اقتصادی مقاومتی و مسکن محرومان به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.