اردبیل - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در ۱۵ بیمارستان اردبیل عملیات بی‌خطرسازی زباله‌های تولیدی عفونی اجرا می‌شود.

رامین جمشیدی روز سه‌شنبه اظهارداشت: فرآیند بی‌خطرسازی بیمارستان‌ها با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو در حال انجام است.

او افزود: در بازدید به عمل آمده از مراکز بی‌‎خطرسازی بیمارستان‌ها دستگاه‌های بی‌ خطرسازی فعال و فرآیند بی‌ خطرسازی بر روی پسماندهای عفونی انجام می‌شود.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان اردبیل گفت: نمونه‎برداری و صحه‎گذاری بی‌‎خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها نیز توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره‎ کل و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان بصورت ماهانه انجام می‌پذیرد.
وی بر رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی در خصوص حمل و دفن بهداشتی زباله‌های بی‌خطرسازی تاکید کرد و افزود: حمل و دفن بهداشتی زباله‌های بی‌خطرسازی شده بر عهده شهرداری‌ها است و در محل‌های دفن باید بصورت روزانه نسبت به ایجاد ترانشه و دفن روزانه زباله‌ها با استفاده از آهک و پوشش‌دهی با خاک در محلی جداگانه از پسماندهای عادی شهری اقدام شود.
جمشیدی تشریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی در شرایط کرونایی، تشدید نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی استان از سوی کارشناسان پایش محیط زیست صورت می‌گیرد.