مهاباد- ایرنا- امام‌جمعه میاندوآب حجاب و عفاف را موجب آرامش فردی، روحی و اجتماعی دانست و گفت: رسانه‌ها باید مروج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشند و در این راستا، تولیدات رسانه ای خوبی ارائه شود.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: علاوه بر دستورات دینی و اعتقادی که در این زمینه وجود دارد، بیشتر روانشناسان غربی نیز معتقد هستند که علت افول اخلاق در بسیاری از کشورها، نبود عفت و حیاست.

وی با بیان اینکه ریشه برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه به رعایت نکردن عفاف و حجاب بازمی‌گردد، افزود: در جامعه‌ای که حجاب و عفاف در بین زنان و مردان وجود نداشته باشد، خطر آنان را تهدید کرده و افراد احساس آرامش نمی‌کنند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر تشکیل اکیپی از سوی فرمانداری و فرماندهی انتظامی این شهرستان برای نظارت بر رعایت و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: این مهم در سال‌های گذشته که اجرا می‌شد، تاثیر زیادی داشت و از این پس نیز اجرای آن باید دنبال شود چرا که به آرامش اجتماعی منجر می‌شود.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه نگاه برای توسعه یک جامعه باید دقیق و منسجم باشد، افزود: در طول یک سال گذشته حدود ۷۰ هزار پرونده در محاکم قضایی میاندوآب تشکیل شده که موضوع بیشتر آنها به مسایل عفاف و حجاب ارتباط دارد.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اولویت اول مسوولان باید مدیریت فضای مجازی باشد، گفت: فضای مجازی به از بین رفتن حیا و شکست حریم‌ها منجر شده و باید مدیریت این مهم مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه اظهار داشت: وضعیت شهرستان در خصوص مسایل امر به معروف و نهی از منکر مطلوب و بهتر از سایر شهرهاست که با ریشه مذهبی شهر و وجود حوزه‌های علمیه، روحانیان و گسترش فعالیت‌های فرهنگی ارتباط دارد.

حسام شیرازه‌محبت افزود: تا به‌حال مورد حساسی در این خصوص به فرمانداری گزارش نشده و تنها یک مورد بوده که آن هم با همکاری اهالی محل و نهادهای متولی با کار فرهنگی و بدون اینکه موضوع به دستگاه‌های قهریه و انتظامی ورود پیدا کند، حل شده ‌است.

وی با اشاره به دیدگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اعتلای فرهنگی و سلامت محیط خانواده، گفت: باید در بحث عفاف و حجاب این مهم مدنظر قرار گیرد و اینگونه نباشد که عفاف و حجاب در حوزه تنها بانوان تعریف شود و باید برای مردان نیز مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ حسن شیخ‌نژاد فرمانده انتظامی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب گزارشی از عملکرد این ستاد طی سال‌جاری ارایه داد.

همچنین برای نخستین بار در میاندوآب بنیاد عفاف و حجاب با عضویت برخی نهادها از جمله فرمانداری، سپاه پاسداران، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران تشکیل شد.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.