دکتر انور اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نتایج بررسی دادههای آماری سازمان بیمه سلامت ایران در شاخص بار مراجعه بیمهشدگان به مراکز درمانی، افزایش دسترسی بیمهشدگان به خدمات درمانی در سه ماه اول سال جاری را نشان میدهد.
وی افزود: در شرایط کرونایی و با توجه به قرنطینه خانگی اوایل سال جاری و تعطیلی اکثر مراکز درمانی خصوصی، بیمارانی که دارای بیماری های مزمن (فشارخون، دیابت و ...) بوده و نیاز به مصرف روتین دارو داشتند با استفاده از نسخه الکترونیک و ویزیت مجازی توسط پزشک معالج خود از این مزیت سامانه الکترونیک سازمان بیمه سلامت بهره مند شدند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: نسخه الکترونیکی علاوه بر دسترسی آسان بیمه شدگان به خدمات درمانی، منجر به کاهش استفاده از دفاتر بیمه کاغذی که در جلوگیری از انتقال ویروس موثر است نیز شده است ضمن اینکه این کار زمینهساز استقرار پرونده سلامت الکترونیک است که سبب بایگانی سوابق پزشکی افراد، جلوگیری از خطاها و کاهش قصورات پزشکی، تخلفات نظارتی و کم شدن اشتباهات نسخه خوانی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به بررسی آمارهای نسخه الکترونیک سازمان، استان کردستان در صدور و پذیرش نسخه الکترونیک، در صدر مراکز درمانی مجهز به سامانه الکترونیک در سطح کشور قرار گرفته و این مهم با تلاش و همکاری مراکز درمانی استان و بیمه شدگان و کارکنان بدست آمده است.
اسماعیلی گفت: با توجه به حذف تدریجی دفترچه بیمه، بیمهشدگان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار و استحقاق بیمهایی خود مطلع شوند.