ناصر فخر موحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا مسوولان یاد شده طی ۲ ساعت به ۲۳۱ تماس تلفنی با سامانه "سامد" و خط ۱۱۱ پاسخ دادند که از این تعداد ۸۱ مورد ثبت سامانه شده و برای پیگیری بعدی ارجاع خواهد شد.
وی ادامه داد: پیگیری مشکلات روستایی اعم از طرح هادی، امتیاز انشعابات، مشکلات شهری اعم از آسفالت خیابانها، ساخت و ساز غیرمجاز، پیگیری شکایات از دهیاریها، رسیدگی به وضعیت عمرانی شهرها و روستاهای استان، مشکلات زمینهای شرکتهای تعاونی، مشکلات خسارت وارد شده هنگام بلایای طبیعی از جمله موارد مطرح شده از سوی شهروندان بود.
مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور رضایت مردم، سعی بر آن است هر هفته دستکم دو نفر از مدیران کل استانی یا فرمانداران با حضور در محل استقرار سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت، پاسخگوی درخواستهای مردم باشند.
وی افزود: در این نشستها، مدیران به صورت بلاواسطه و مستقیم اقدام به شنیدن نظرات، درخواستها، شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم مینمایند.
فخر موحدی ادامه داد: به منظور رسیدگی به درخواستهای مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان بندی مشخص مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی با حضور در محل سامانه سامد به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" در دولت تدبیر و امید طراحی و راهاندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهرهگیری از این سامانه در کشور است و هماکنون حدود چهار سال از فعالیت این برنامه در استان میگذرد.