شاهرود - ایرنا - معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: واژگونی ۲ خودروی سواری تندر و پژو در محور میامی - سبزوار، ۲ کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

ناصر سلمانپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :  ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه  خودروی پژو ۴۰۵  پنج کیلومتر بعد از عباس آباد به سمت میامی واژگون شد که راننده اتومبیل به علت شدت جراحات وارده  در سر صحنه فوت کرد.

 وی افزود : در حادثه دیگر که ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه امروز ، پنج کیلومتر بعد از کاروانسرای میاندشت روی داد، یک تن  در صحنه جان داد و ۲ تن دیگر مصدوم شدند.

وی ادامه داد : ۲  سرنشین خودرو که دچار جراحت شدید بودند ، پس از اقدامات نخستین توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ میاندشت ، برای مداوای بیشتر با اورژانس هوایی شاهرود به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شد.  

یکنواخت بودن راه ها، نبود امکانات کافی برای استراحت رانندگان و نیز ایمن نبودن برخی از محورهای مواصلاتی شهرستان های شاهرود ومیامی باعث حوادث رانندگی به ویژه انحراف از راه و واژگونی خودروها می شود.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با ۵۰ کارشناس در ۱۵پایگاه جاده ای ، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند. همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.

سالانه دست کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند. 

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.