سنندج - ایرنا - مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و رای کمیسیون ماده صد و به منظور پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، ۱۰۷  بنای مسکونی و تجاری در کاربری‌های غیرمجاز بهار امسال در این شهر تخریب شد.

عبدالله صالحی روز پنجشنبه اظهار داشت: طبق قانون شهرداری ها موظف هستند پرونده ساختمان هایی را که در کاربری های غیرمجاز و بدون پروانه احداث می شود به کمیسیون ماده صد ارجاع دهد.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری خودسرانه واحدهای مسکونی و تجاری، تفکیک بدون مجوز اراضی، تصرف اراضی عمومی و همچنین ساخت طبقات اضافه در ساخت و سازها، تخلف آشکار محسوب شده و با عاملان آن برابر قانون شدیدا برخورد خواهد شد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج افزود: ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمجاز علاوه بر آسیب جدی به سیما و منظر شهری به دلیل عدم رعایت اصول شهرسازی مشکلاتی فراوانی و جبران ناپذیری را در پی دارد.

صالحی از تخریب ۱۰۷ بنای غیرمجاز در کاربری های مغایر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی بناهای غیر مجاز  احداث شده تخریب شد.

وی یادآور شد: علاوه بر تخریب ۱۰۷ بنای غیرمجازدر بهار امسال از احداث ۲۰۰مورد ساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر جلو گیری بعمل آمد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: ۲۷ مورد برداشت مصالح، ۳۱ مورد پلمپ، ۱۱ مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات در راستای پیشگیری از ساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر بود

وی اضافه کرد: ۲۶ مورد از تخریب ها در حوزه جهاد کشاورزی، ۲۳ مورد فونداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا (ع) در زمین های کشاورزی بوده است.

صالحی افزود: چهار مورد تخریب ساخت و ساز در اراضی ملی واقع  درکمربندی  اسلام آباد و رفع تصرف دو هکتار از زمین های اراضی ملی و مسکن در حاجی آباد و شهرک ۵ آذر که به صورت باغ خصوصی به تصرف درآمده بود از دیگر اقدامات سه ماهه نخست اداره پیشگیری از رفع تخلفات شهری است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: انتظار می رود شهروندان با اخذ مجوز لازم و پروانه ساختمان و رعایت قوانین و مقررات شهرسازی اقدام به ساخت و ساز کنند در غیر این صورت با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز با قاطعیت تمام برخورد خواهیم کرد.