تهران- ایرنا- رئال مادرید در حالی با شایستگی به سی و چهارمین قهرمانی در لالیگا رسید که زیدان نقش مهمی در این اتفاق داشت و خودش هم توانست به یازدهمین جام با کهکشانی‌ها دست پیدا کند.

پیروزی ۲ بر یک در برابر ویارئال برای ثبت سی و چهارمین قهرمانی کافی بود و اصلا نیازی به شکست خانگی بارسا در برابر اوساسونا نبود. رئال مادرید بعد از ۲ فصل ناکامی مجددا بر فراز اسپانیا قرار گرفتند و کسی هم نیست که بخواهد با طرح ادعایی این قهرمانی را زیر سوال ببرد. کهکشانی‌ها در حالی برنده رقابت با رقیب سنتی خود شدند که بارسا در بحران فرو رفته است.

۹ برد پیاپی در ۹ دیدار برگزار شده پس از شیوع ویروس کرونا منجر شد به فتح لیگ اسپانیا. رئالی که در جام حذفی خیلی زود کنار رفت و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نیز اوضاع خوبی ندارد و باید پس از شکست خانگی در دور رفت مقابل سیتی در اتحاد به مصاف این تیم برود؛ توانست لالیگا را ببرد. جامی که زیدان از ابتدای فصل قولش را داده بود و گفته بود که هدف اصلی سفیدهای پایتخت‌نشین بردن لیگ است. زیزو برای دومین بار موفق شد این جام را بالای سر ببرد تا حالا تنها چمپیونرلیگ باشد که توسط این فرانسوی ۴۸ ساله بیشتر بالای سر برده شده باشد. زیزو در حدود چهار سال مربیگری به این افتخارات رسیده است: سه لیگ قهرمانان اروا، ۲ سوپرکاپ اروپا، ۲ سوپرکاپ اسپانیا، ۲ قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها. باید دید در این فصل شاهد دورقمی شدن جام‌های این مرد محبوب خواهیم بود یا خیر. او برای رسیدن به این مهم باید ابتدا از سد سیتی بگذرد تا به خوان‌های بعدی برسد.

رئال همانطور که گفته شد تا به حال ۳۴ بار قهرمانی لالیگا شده و نزدیک‌ترین تعقیب کننده این تیم یعنی بارسلونا ۲۶ بار توانسته این جام را بالای سر ببرد. از طرفی بلوگرانا با ۲۶ نایب قهرمانی، سه مرتبه بیش از تیم سفیدپوش اسپانیا به عنوان دومی رسیده است. زیدان با تغییرات جالبی که در ارکیب تیمش ایجاد کرد توانست رئال را از بحران فصل قبل نجات دهد. لوپتگی و سولاری نتوانستند به موفقیت برسند و زیزو خودش هم در فصل قبل به موفقیتی نرسید اما از ابتدای این فصل حضور چند جوان مستعد در کنار نفرات اصلی و باتجربه باعث شد تا توازن جالبی به وجود بیاید. زیزو به مرور از هر ۲ طرف استفاده کرد و با اینکه ستاره‌هایی چون هازارد و بیل برایش خروجی خاصی نداشتند اما با اتکا به درخشش نفراتی چون کورتوا، راموس و بنزما توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. نباید فراموش کنیم که شعف رقیب اصلی رئال در این فصل نیز به قهرمانی لوس بلانکوس کمک کرد.