قم - ایرنا - رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با موافقت معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز خلاقیت و نوآوری تحت عنوان اشراق در راستای حمایت و پشتیبانی از صاحبان ایده‌های نو در حوزه های علمیه تاسیس می‌شود.

به گزارش عصر شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی اعلام کرد:  برای تأسیس این مرکز توافق نامه ای با سورنا ستاری معاون محترم علمی ریاست جمهوری که عهده دار امر حمایت از خلاقیت ها، نوآوری ها و جریان های دانش بنیان در سطح کشور است، حاصل شد.

با اشاره به توافق دفتر تبلیغات با معاونت علمی ریاست جمهوری که عهده دار امر حمایت از خلاقیت ها، نوآوری ها و جریان های دانش بنیان در سطح کشور است، اظهار داشت: همچنان که با تاکیدهای خاص رهبری امر حمایت از نوآوری ها، خلاقیت ها و شرکت های دانش بنیان در دستور کار جدی نظام اسلامی قرار گرفته، فضای حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف مانند صنعت و داروسازی عطف توجه به حوزه فرهنگ و فرهنگ دینی شد.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی این فرصت را مغتنم شمرد و با توجه به ایده های خلاقانه ای که طلبه ها و فضلا در سطح کشور دارند، تاسیس مرکز فوق را در زیر مجموعه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در دستور کار قرار داد.

وی یادآور شد: در گذشته طی چند مرحله رویدادهایی در این دفتر و شعبه های آن به ویژه در خراسان رضوی و اصفهان برگزار شده بود و عده ای از طلبه هایی که خلاق و نوآوری هستند و ایده های جدیدی دارند، نیز شرکت کرده بودند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی همچنین به ماموریت مرکز خلاقیت و نوآوری اشراق پرداخت و تصریح کرد: این مرکز عهده دار حمایت، پشتیبانی و آموزش در خصوص صاحبان ایده های نو است تا کمک کنیم این ایده ها به وقوع بپیوندد و به محصول منتهی شود.

وی در خصوص حمایت از ایده های جدید در عرصه های مختلف فرهنگ دینی نیز افزود: هر آنچه که بتواند در عرصه های مختلف فرهنگ دینی و عمومی چه در عرصه تولید نرم افزارهای جدید، چه در زمینه تولید اسباب بازی های فرهنگ ساز و چه در عرصه ابزار کمک آموزشی رشد ایجاد کند و نوآورانه و خلاقانه باشد، در این مرکز مورد حمایت قرار می گیرد و سعی می شود که به سمت خودگردانی و اقتصاد فرهنگ حرکت شود.

 واعظی با اشاره به هدف راه اندازی این مرکز نوآوری گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از آن دسته از ایده ها و خلاقیت هایی که طلبه ها جهت ترویج فرهنگ دینی و غنا و رشد بخشیدن به فرهنگ عمومی دارند، حمایت کند.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه گفت: کمک می کنیم که این ایده ها به محصول برسد و آن محصول بتواند اقتصاد این کار را برای آن نوآوران و افراد خلاق جبران کند، یعنی بدون اتکای به بودجه های رسمی و حمایتی، خود آن فعالیت بتواند اقتصاد خود را تامین نماید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به مزایای تشکیل مرکز خلاقیت و نوآوری اشراق تصریح کرد: این اقدام هم اشتغال آفرین است و هم فرهنگ دینی را توسعه می دهد و هم مشارکت آحاد افراد نوآور در حوزه ها را نسبت به خدمت اجتماعی و فرهنگی پشتیبانی دارد.

وی در پایان با بیان این که به زودی مرکز خلاقیت و نوآوری اشراق افتتاح می شود، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مکان این مرکز نوآوری را تهیه کرده و در مراحل تجهیز آن محل هستیم و معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در آینده نزدیک به تفصیل در جلسه ای با حضور خبرنگاران جزئیات این کار را اعلام خواهد کرد.