علی ریسانی نژاد روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانهها افزود: این فعالیتهای آموزشی در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش علومانسانی و مهارتآموزی دبیران متوسطه دوره دوم است.
وی تاکیدکرد: دوره آموزش نرمافزار کمتازیا (Camtasia) یکم تا ششم مرداد ۹۹ برگزار و زمان آزمون هفت مرداد است و دوره آموزش فلسفه نیز از یکم تا هفتم مرداد برگزار و درهشتم مرداد نیز آزمون آنلاین از دبیران فلسفه گرفته میشود.
این مسوول یادآورشد: دبیران دین و زندگی نیز از پنجم تا یازدهم ۱۱ مرداد ۹۹ می توانند در دوره آموزش دین و زندگی شرکت کنند و روز ۱۲ مرداد آزمون دهند و دوره آموزش تاریخ نیز از ۱۲ تا ۱۹ مرداد برای دبیران تاریخ قابل مشاهده بوده و زمان آزمون آن ۲۰ مرداد ۹۹ خواهد بود.
ریسانی نژاد گفت: دوره مجازی جغرافیا نیز با بازده زمانی مشاهده دوره از ۱۹ تا ۲۵ مرداد و زمان آزمون ۲۶ مرداد ۹۹ خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تمامی آزمونها در تاریخهای یادشده و در ساعت ۹ تا ۱۶ برگزارمیشود، گفت: تنها برای دبیرانی که در این دوره ثبت نام نموده و آزمون آنلاین را با موفقیت پشت سر گذاشتند، گواهی شرکت در دوره مجازی صادر خواهد گردید.
رییس اداره تکنولوژی وگروه های آموزشی هرمزگان یادآورشد: تمامی دبیران درسهای ذکر شده در متوسطه دوره دوم میتوانند جهت شرکت در آزمون به لینک : https://bit.ly/۳gDcklF مراجعه نمایند و مطابق با راهنمای ثبت نام از دورهها بهره ببرند.
وی گفت: در صورت نیاز شمارههای پشتیبانهای مرکز ترویج علوم انسانی در تلگرام و واتساپ به شماره ۰۹۰۳۰۴۱۸۱۴۶ و ۰۲۱۶۶۹۶۲۷۴۵ پاسخگوی دبیران علوم انسانی خواهند بود.
ریسانی نژاد اضافه کرد: گروههای آموزشی بهعنوان مجامع آموزشی، پرورشی و پژوهشی با این اندیشه به وجود آمدهاند که ضمن برقراری تعامل و ارتباط سازنده بین دبیران و با جلب مشارکت آنان در فرآیند تعلیم وتربیت، زمینه استفاده از تجربه و اطلاعات علمی، آموزشی و حرفه ای صاحبنظران و دبیران در رابطه با روشهای تدریس، شیوههای اندازهگیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، نقد و بررسی کتابهای درسی، کاربرد تکنولوژی آموزشی، تقویت زمینه تحقیق و پژوهش در زمینه بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و در نهایت بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی را فراهم آورند.
وی تاکید کرد: رسالت خطیر گروههای آموزشی به ویژه در دوره متوسطه آماده سازی نیروی انسانی برای ورود به جامعه و بازارکار، مسوولیتپذیری، استقلال طلبی، رشد شناختی و عاطفی نوجوانان است لذا حرفهای و نیمه حرفهای بودن دبیران و نهادینه کردن فرهنگ توسعه از اهمیت ویژهای برخوردار است.