قزوین - ایرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قزوین از تشدید برخورد این دستگاه با عرضه کنندگان گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته، از شهروندان خواست هنگام خرید گوشت به تاریخ تولید و انقضای آن دقت کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ که منجر به تعطیلی بسیاری از رستوران ها، تالارهای پذیرایی و لغو مراسم ها شد، مقادیری از گوشت و آلایش خوراکی دامی در سردخانه ها ذخیره و به صورت منجمد نگهداری شده است که در مواردی به واسطه عدم رعایت زنجیره سرد، نگهداری نامناسب در سردخانه ها و انقضای تاریخ مصرف در برخی موارد قابلیت تمدید تاریخ مصرف برای خانوار را ندارند.

 دکتر یدالله کلهر ضمن هشدار به عرضه کنندگان محصولات تاریخ گذشته و بدون شناسه معتبر دامپزشکی که تهدیدی علیه بهداشت و مخاطره سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد شدیدی با کلیه واحدهای عرضه مجاز و غیر مجاز ثابت و پخش کننده های سیار گوشت های منجمد تاریخ گذشته خواهد شد.

این مسوول در پایان به عموم مردم توصیه کرد از خرید و مصرف هرگونه فرآورده های دامی تاریخ گذشته و بدون هویت خودداری و در صورت مشاهده موارد مذکور فورا موضوع را به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه گزارش و یا با شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان قزوین درمیان بگذارند.