ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مسابقه تولید محتوای معنوی با محوریت نماز در فضای مجازی با حضور بیش از ۶۰ اثر برگزار شد، گفت: برگزیدگان جشنواره پس از بررسی هیات داوران، معرفی شدند.

قاسم جلیلی‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با داوری پنج دستگاه حامی جشنواره در ۹ محور، آثار ارسالی مورد داوری قرار گرفت و ۱۲ اثر در ۲ حوزه کودک و نوجوان و بخش عمومی جشنواره به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: آثار برگزیده شده در محورهای پویانمایی، وبلاگ نویسی، طراحی وب سایت، پوستر، اینفوگرافی، گیف و اپلیکیشن، بازی‌های موبایلی و تیزر است که جوایز آنها از طریق پست ارسال و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در بخش وبلاگ نویسی بخش کودک ونوجوان مریم عبادی، عمومی علی ارثی زاده، پویانمایی علیرضا پیمانفر، تهیه و تولید تیزر مهران ملک محمدی و طراحی وب‌سایت دلبر محمدی قشلاق به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

جلیلی نژاد اظهار داشت: در بخش طراحی پوستر بخش کودک و نوجوان دلارام افشاری، عمومی الهام مرندی، اینفوگرافی کودک ونوجوان ناهید زهتابیان رضایی و در بخش عمومی امین سپهری به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی تاکید کرد: در بخش اپلیکیشن موبایلی پیمان صمدی، در محور نرم افزار  دیمن کارشی و در بخش تولید گیف نیز مهری امدپورحبشی رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه  برگزاری این جشنواره در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه است، اظهار داشت: با وجود اینکه وظیفه ذاتی وزارت ارتباطات تامین و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است اما این اداره کل از تولیدات فرهنگی در فضای مجازی در قالب نرم افزار و اپلیکیشن‌های موبایلی حمایت

ایجاد وب سایت و وبلاگ، اینفوگرافی نماز، پادکست، عضویت مخاطبان برنامه ها در کانال قرار ۱۷، نرم افزارهای تلفن همراه (بازی، اپلیکیشن های کاربردی)، طرح های گرافیکی (تصویر، گیف)، کلیپ های کوتاه نماز (پویانمایی، موشن گرافیک، رئال) محورهای تولید محتوا در فضای مجازی هستند.

ارسال آثار به این جشنوره  از آبان ماه ۱۳۹۸ آغاز شده بود و  تا ۶ دی‌ ماه همان سال ادامه داشت.