مهاباد - ایرنا- رییس دادگستری میاندوآب‌ گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و پادرمیانی ریش‌سفیدان، فردی که به قصاص محکوم شده بود، پس از ۹ سال در این شهرستان از اعدام رهایی یافت.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ در پی وقوع نزاع دسته جمعی در روستای گل سلیمان‌آباد شخصی به قتل رسید و پس از رسیدگی‌های قضایی رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف، وساطت ریش‌سفیدان و نفوذ افراد محلی رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد و امروز قاتل ۴۴ ساله با رضایت خانواده مقتول دوباره به زندگی برگشت.

رییس دادگستری میاندوآب با تاکید بر داشتن روحیه صلح و سازش در جامعه گفت: مردم به ترویج و اشاعه فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه اهتمام داشته باشند زیرا این امر به وفور در آموزه‌های اسلامی تاکید شده است.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی با قدردانی از خانواده مقتول به خاطر گذشت از حق خود افزود: در قرآن کریم نیز به مساله قصاص اشاره شده است.

یکی از برادران مقتول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بخشش این فرد، جزء وصیت‌های پدر مرحومم بود که اکنون با عمل به آن، احساس راحتی می‌کنم.

امسال این سومین مورد گذشت و بخشش در مورد پرونده‌های قصاص است که نظر اولیای دم توسط معتمدان و ریش سفیدان این شهرستان با همکاری اداره دادگستری جلب شده ‌است؛ طی سال گذشته نیز ۱۲ مورد پرونده قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف میاندوآب به صلح و سازش و گذشت منجر شده بود.