ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه پروفایل اقتصادی مودیان مالیاتی با قابلیت نمایش همه اطلاعات مؤدیان مالیاتی به صورت منسجم شامل اطلاعات هویتی، اقتصادی، خرید و فروش، صادرات و واردات، اموال و املاک و تراکنش های بانکی به زودی در استان راه اندازی می‌شود.

حسن کوماسی روز دوشنبه در جلسه آموزش فرآیندهای نحوه رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی افزود: این سامانه زمینه سلامت اداری، ساده شدن فرآیندهای رسیدگی و افزایش عدالت در پرونده های مؤدیان را فراهم می‌کند.

وی با اعلام اینکه رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک در مرکز استان متمرکز بود، ادامه داد: تمرکززدایی از فعالیت های رسیدگی به این پرونده ها، موجب ساده تر شدن امور برای مؤدیان و همکاران امور مالیاتی می شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم بالا رفتن کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده های تراکنش های مشکوک بانکی، اظهار کرد: تعدادی از پرونده های مربوط به تراکنش های بانکی مشکوک در استان در حال بررسی و طی مراحل قانونی و تعدادی نیز در مرحله رسیدگی برای وصول مالیات هستند.

کوماسی با بیان اینکه برخی فرارهای مالیاتی در همین تراکنش های مشکوک بانکی پنهان شده، گفت: تأمین درآمدهای مالیاتی دولت و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، آبادانی و توسعه کشور و تحقق عدالت را در پی دارد.

سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در آذربایجان غربی ایجاد می شود که بخشی از آن، از محل شناسایی فرار مالیاتی است.

سهم آذربایجان غربی از درآمد مالیاتی کشور، حدود یک درصد است.