ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: فعالان بخش حمل و نقل در استان با ثبت نام در سامانه کارا از ۱۲ تا ۶۰ میلیون ریال تسهیلات کرونایی دریافت می‌کنند.

ارسلان شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط به‌وجود آمده پس از شیوع بیماری کرونا در کشور و منطقه موجب توقف فعالیت پنج مرز رسمی در آذربایجان‌غربی وتعطیلی کامل شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بار و مسافر در استان شد که این امر، زیان قابل توجهی را به این بخش وارد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی مرزهای استان، همه رانندگان و ناوگان فعال در بخش بین المللی به ناچار جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از این امر به فعالیت در بخش داخلی سوق داده شدند که این امر نیز باعث افزایش عرضه خدمات حمل و نقلی و کاهش تقاضا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به حمایت‌های سازمان به منظور جبران بخشی از خسارت وارده به دلیل شیوع بیماری کرونا بیان کرد: این سازمان در جهت حمایت از شرکت‌ها و موسسات بار و مسافر در بخش داخلی و بین المللی، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه تحت پوشش آنان، تسهیلات بانکی را در نظر گرفت.

شکری اظهار کرد: تسهیلات کرونایی نیز در همین راستا تمهید شده که به افرادی که در سامانه مربوطه ثبت نام کنند با همراهی بانک عامل پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، برای تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بخش عمومی سازمان، رانندگان توانستند به صورت اینترنتی و بدون اخذ تاییدیه بیمه و کارت سلامت خود با فرجه سه ماهه کارت هوشمند خود را تمدید کرده و به تبع آن از امکانات درمانی بهره‌مند شوند.

وی همچنین از افزایش ۲۰ درصدی کرایه جابجایی مسافر در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این افزایش که همه ساله در ایام طرح نوروز اعمال و پس از اتمام طرح به روال قبلی کاهش می‌یافت، با کسب مجوزهای لازم تا ریشه کنی بیماری کرونا به قوت خود باقی ماند و این امر به همه استان‌های کشور نیز تعمیم داده شد.

بیماری کرونا که از اوایل اسفند در کشور شایع شده و تاکنون نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر در ایران به آن دچار شده اند، موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شد که دولت، برای جبران بخشی از این خسارات، برنامه ریزی های ویژه ای اعمال کرد.