جعفر سمساری روز دوشنبه با بیان اینکه افزایش سطوح دسترسی و تسهیل امور مخاطبان با استفاده خدمات الکترونیک از رویکردهای مهم سازمان طی سالهای اخیر است، افزود: خدمات تمدید و تعویض دفترچه درمانی بیش از یک سوم مراجعات حضوری به واحدهای اجرایی را به خود اختصاص می دهد که در راستای کاهش مراجعه و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام شیوع کرونا، اعتبار دفاتر حذف شده و اعتبار سنجی الکترونیکی جایگزین آن شده است.
وی ادامه داد: در این رابطه، مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی با استعلام از سامانههای تحت وب و USSD در تمامی مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد، جایگزین شده است.
وی با بیان اینکه تعویض دفاتر درمانی تا حذف کامل دفترچه درمانی و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تداوم خواهد داشت، گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران میتوانند با ثبت نام در سامانه eservices.tamin.ir، از طریق منوی خدمات درمانی و دفترچه درمانی، نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام کنند.
سمساری ادامه داد: در این راستا، همکاران واحد اجرایی مربوطه، نسبت به چاپ و آماده سازی دفترچه درمانی اقدام کرده و متقاضیان به محض مراجعه و ارائه دفترچه قدیمی، در کمترین زمان، دفترچه درمانی تجدید شده را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه حذف دفاتر درمانی کاغذی و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از برنامههای اصلی سازمان طی ماههای آینده است، از بیمه گذاران سازمان تامین اجتماعی خواست به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا، از خدمات الکترونیکی سازمان استفاده کرده و تا حد امکان از مراجعه حضوری پرهیز کنند.