به گزارش روز سه شنبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هدف از برگزاری رویداد ایدهبازار خوراک و نوشیدنی شناسایی ظرفیتهای ناشناخته در کشور و همسو کردن آنها در راستای حل مسائل موجود در حوزه سلامت کشور است.
چهارمین رویداد ایده بازار خوراک و نوشیدنی توسط دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با عاملیت مرکز تبادل فناوری ایده بازار امیرکبیر به عنوان کارگزار رسمی وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود.
مواد اولیه، تولید، بسته بندی، کنترل، فناوریهای دیجیتال، حمل و نقل، مارکتینگ، ماشینآلات و تجهیزات، کاهش هزینه و افزایش بهرهوری، مواد اولیه و ترویج فرهنگ سلامت غذایی از محورهای این ایده بازار است.
انعقاد قرارداد تجاریسازی با فناور، ارتباط با جامعه سرمایهگذاران و بهرهبرداران و حمایتهای معنوی و تسهیل در فرایندها و مجوزها از مزایای این رویداد به شمار می رود.
از طرح های منتخب در سه رویداد گذشته، می توان به طرح های قاشق سینرژیک، کافیباکس، مکمل غذایی سبز، شیرین کن طبیعی از گیاه استویا، پودر عدسک آبی، دسر نوشیدنی سین بیوتیک بر پایه آب پنیر اسیدی، شیلین؛ پروتئین شیرینمزه مونلین، کمپلکس معلق کننده ذرات در نوشیدنی و دوغ، نمک فانکشنال؛ در مسیر پیشگیری از افزایش فشار خون، سوش پروبیوتیک لیوفلیزه شده بومی، پنیر فتای سینبیوتیک با استفاده از بتاگلوکان و بیفیدوباکتریوم، آفلامتر؛ شناسایی سریع آفلا توکسین اشاره کرد.
انعقاد قرارداد تجاریسازی با برخی فناوران این رویدادها و ایجاد ارتباط میان فناور و صنعت، از جمله دستاوردهای این رویدادها بوده است.