تهران-ایرنا- مسوول هماهنگ کننده هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال بازار شکایت از اعضای هیأت علمی به دلیل ویروس کرونا کساد شده است.

حجت الاسلام ابراهیم ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره روال بررسی تخلفات اعضای هیأت علمی در سال جاری، اظهار داشت: رسیدگی به شکایت از یک عضو هیأت علمی بر عهده دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید به تخلفات استادان و کارمندان رسیدگی کنند و وزارت علوم هر سال فقط گزارش سالانه دریافت می کند و نیازی به دریافت تک به تک این گزارش ها نیست.

به گفته این مقام مسوول وزارت علوم، بر اساس قانون فعلیِ رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیأت علمی، یک بخش از تخلفات مربوط به هیأت رییسه دانشگاه است که اغلب تخلفات این هیأت، انحراف از قانون است. نه اختلاس، رشوه گرفتن یا اخاذی و تاکنون موردی از آنها در دانشگاه ها نداشته ایم.

مسوول هماهنگ کننده هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم درباره مدل دیگر بررسی تخلفات در دانشگاه ها گفت: در مدل دوم، اگر از روسای دانشگاه ها تخلفی داشته باشیم، این تخلفات از طریق بازرسی در اختیار وزارت علوم قرار می گیرد که امسال در این زمینه هیچ تخلفی نداشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال جاری شکایت قابل توجهی از استادان و روسای دانشگاه ها به وزارت علوم نرسیده است، تاکید کرد: امسال کم کار بودیم و شکایت قابل توجهی به ما نرسیده است. سال گذشته تخلفات انبار شده سال های قبل را بررسی کردیم که البته تعداد این شکایات انگشت شمار است.