سعید محمد روز چهارشنبه در جریان بازدید از جاده در دست احداث قزوین- الموت – تنکابن به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولت و میزان نقدینگی پیشنهاد کردهایم برای تکمیل طرحهای عمرانی در دست اجرا از راهکار تهاتر دارایی دولت استفاده شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد قرارگاه خاتم در حال حاضر در سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و امیدواریم با تعیین تکلیف این پیشنهاد، شاهد تسریع در اجرای طرحهای قرارگاه باشیم.
محمد افزود: البته طرحهای قرارگاه خاتم فعال هستند و هفتهای نیست که افتتاح طرحی در یک منطقه از کشور نداشته باشیم.
وی ادامه داد: با تکمیل ۸۱ پروژه یاد شده هزار و ۷۰۰ کیلومتر ریل، ۷۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، ۴۰ کیلومتر مترو و یک میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی آب در سدها به طرحهای بهره برداری شده در کشور اضافه میشود.
جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلومتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.
این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل میشود.
با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.