سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: تلفات انرژی در بخش توزیع برق استان بر اساس بررسی‌ها از میانگین کشوری کمتر و حدود ۶ درصد است.

سیدمحمد موسوی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش تلفات انرژی برق در شبکه توزیع استان سمنان به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در تامین و توزیع برق پایدار است.

براساس آمارها، تلفات انرژی در بخش توزیع برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران، سال ۹۸ تک رقمی شد و به عدد ۹.۷۶ درصد رسید، در حالی که در استان سمنان این امر حدود ۳.۷۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

تلفات انرژی الکتریکی همواره یکی از دغدغه‌های صنعت برق در جهان  است و فرسودگی تاسیسات، طول و گستردگی شبکه، انشعاب‌های غیرمجاز، خطاهای قرائت لوازم اندازه‌گیری و طراحی ضعیف، از جمله عوامل مهم در به وجود آمدن این هدررفت انرژی الکتریکی هستند.

میزان تلفات شبکه های توزیع برق استان سمنان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۸.۲ درصد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: هدفگذاری مسوولان شرکت توزیع برق استان دستیابی به کمترین میزان تلفات شبکه های برق استان با تحول مهندسی و حرکت جهادی است.

موسوی زاده، با بیان اینکه تقلیل در هدررفت انرژی در شبکه‌های توزیع برق به بهره‌وری بیشتر سامانه‌ها منجر می‌شود، تصریح کرد: تحقق این مساله در استان و دستیابی به اهداف نیازمند توجه بیشتر مسوولان کشوری و تخصیص اعتبارات است.  

وی، کاهش تلفات برق را هم راستا با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و ادامه داد: مشارکت و همکاری همه جانبه شهروندان استان مقدمه تحقق این اقدام ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، به اقدامات موثر در زمینه توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق اشاره و خاطرنشان کرد: مقابله مستمر با استفاده غیرمجاز برق  و تلاش  نیروی انسانی این شرکت در سرتاسر استان سمنان منجر به دستیابی این امر شده است.

حدود ۴۰۰ هزار مشـترک برق از خـدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.