بجنورد- ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: بخش خصوصی از ابتدای امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن استان سرمایه‌گذاری کرده است.

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در بازدید از طرح در حال اجرای مجتمع گردشگری بیگان در شیروان، نبود سرمایه گذار خصوصی را از محرومیت های استان خواند و با اشاره به تلاشی که مدیریت ارشد استان برای باز کردن پای اشخاص، شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری به استان کرده و می کند، اظهار داشت: سال گذشته نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی در حوزه های یاد شده صورت گرفته است.

وی افزود: ۴۴ درصد جمعیت استان روستانشین و مشغول به کار هستند و نرخ بیکاری بالایی نداریم اما جمعیت زیادی از استان مددجو هستند و این به معنای نیاز استان به حضور سرمایه گذار در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن است.

شجاعی تاکید کرد: به خاطر مردم استان به ویژه در روستاها راهی جز جذب سرمایه گذار نداریم تا با آباد کردن زمین های استان علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال پایدار، از خروج محصولات استان به شکل خام جلوگیری کنیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: وقتی سرمایه گذار سرمایه ای را در منطقه ای ایجاد می کند، دیگر نمی تواند آن را به استان دیگری منتقل کند و در نتیجه محصول، اشتغال و درآمد و مالیاتش برای مردم آن منطقه خواهد بود.
شجاعی افزود: ما مدیران وظیفه داریم برای رونق بخشی به معاش مردم و ارتقای رفاه زندگی شهروندان استان، امور مربوط به هر سرمایه گذاری را در سطوح استانی و ملی با اولویت و سرعت پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.
وی با بیان اینکه این کار صرفا کار دولت نیست، گفت: کار دولت این است که با دانایی و فهم نشان دهد که کار سرمایه گذار را پیگیری می کند و باید از این نگاه حمایت شود.
شجاعی تصریح کرد: نظام بروکراسی در کشور و استان به گونه ای است که با مکاتبه و رها کردن کار هیچ وقت به نتیجه ای نخواهیم رسید و به همین دلیل امروز با بازدید از اجرای پروژه گردشگری بیگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی دیدار کردیم تا مشکلات وی در خصوص واگذاری زمین را بررسی کنیم.
در این بازدید که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد بحث حریم راه و گاز مطرح شد که استاندار در این خصوص دستور داد تا روند کار طبق قوانین و مقررات، اما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود و میزان زمین مورد نیاز متقاضی واگذار شود تا برنامه زمان بندی اجرای پروژه توسط سرمایه گذار تحویل استان داده شود.
شجاعی از مردم منطقه، شوراهای شهر و روستا و شهرداری نیز خواست حداکثر همکاری را برای به نتیجه رساندن این پروژه داشته باشند و تاکید کرد: اگر مدیر یا دستگاه اجرایی به موضوع پیگیری مسائل سرمایه گذار با شبهه نگاه کند و موجب وحشت و دلهره سرمایه گذار و سایر مدیران شود به مردم استان ظلم کرده است.

استاندار خراسان شمالی افزود: در چنین وضعیتی این دستگاه اجرایی و یا مدیر آن بر ضد منافع استان قدم برمی دارد و این نگاه باعث می شود حتی سرمایه گذاران استانی نیز با این نگاه های تنگ از استان فراری شده و به سایر استان ها مهاجرت کنند.

مجتمع تفریحی، تجاری و گردشگری بیگان شیروان از طرح هایی بود که در سفر استانی ریاست جمهوری به خراسان شمالی در تیرماه پارسال مصوب شده بود که با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا می شود.

روستای بیگان در ۱۵ کیلومتری غرب شیروان و در مجاورت محور اصلی مشهدالرضا (ع) به شمال کشور قرار دارد.