تهران-ایرنا-یک نماینده پارلمان عراق چهارشنبه شب گفت: سخنان [دیروز] سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در دیدار با الکاظمی در خصوص ترور فرماندهان پیروزی (شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) حاوی این پیام به آمریکایی‌ها بود که ایرانی‌ها هرگز جنایت واشنگتن را فراموش نکرده‌ و نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد البلداوی» عضو فراکسیون الصادقون پارلمان عراق به پایگاه خبری المعلومه گفت: این موضوع همچنین بیانگر پیام آشکار تهران است مبنی بر این که پاسخ  ایران [به این جنایت] شدیدتر خواهد بود.

البلداوی افزود، روند تحقیقات درباره ماجرای فرودگاه [ ترور سردار شهید سلیمانی و شهید المهندس] اکند پیش می‌رود با وجود آنکه طرفی که این عملیات را انجام داد شناخته شده است و آمریکایی‌ها وضوحا مسؤولیت این عملیات را برعهده گرفته‌اند.

الکاظمی دیروز سه‌شنبه در رأس هیأتی بلندپایه و در نخستین سفر خارجی‌اش به تهران سفر کرد و با مقام‌های بلندپایه ایران از جمله رهبر انقلاب و رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

رهبر انقلاب در این دیدار، جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را یک نمونه از نتیجه حضور آمریکایی‌ها برشمردند و خطاب به نخست وزیر عراق افزودند: آنها میهمان شما را در خانه شما کشتند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند که این موضوع کوچکی نیست.

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.