سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به نقش اساسی مشترکان به ویژه واحدهای صنعتی در عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی برق گفت: مشترکان صنعتی این استان همکاری مطلوبی در مدیریت مصرف برق دارند.

سیدمحمد موسوی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۲ میلیارد ریال پاداش در قبوض برق مصرفی سال ۹۸ مشترکان صنعتی همکار در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و سی ان جی اعمال شد.

وی با مهم توصیف کردن نقش صنایع استان سمنان در گذر موفق از اوج بار تابستانی برق تصریح کرد: به منظور اقدام‌های مدیریت مصرف و کاهش اوج بار، تفاهم‌نامه‌ همکاری با مشترکان صنعتی استان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ادامه داد: در سایه این همکاری و تعامل می‌توان گام‌های موثری در زمینه عبور موفق از اوج بار و تامین برق مطمئن و پایدار برای تمام مشترکان برداشت.

وی تاکید کرد که مشترکان صنعتی که نسبت به کاهش پیک‌ بار در ساعات اوج مصرف اقدام کنند، پاداش دریافت می‌کنند.

گذر موفق از اوج مصرف تابستانی با صرفه جویی ۱۰ درصدی

موسوی زاده به ضرورت همکاری تمام مشترکان برق استان سمنان برای گذر از اوج مصرف تابستانی، خاطر نشان کرد: گذر موفق از اوج مصرف تابستان و پیشگیری از مدیریت اضطراری، با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان در مصرف برق در دهه اول مرداد محقق می‌شود.

وی ابرازداشت: روند افزایش دمای هوا تا اواسط هفته آینده و رشد مصرف برق، لزوم مدیریت بهینه مصرف برق را ۲ چندان می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یادآور شد: اکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود پنج درصد افزایش مصرف برق و بیش از پنج درصد افزایش دوره اوج در استان ثبت شد.

حدود ۴۰۰ هزار مشـترک برق از خـدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

۷۶.۵ درصد مشترکان استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی ، ۱.۳ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

برق در استان ۵۲ درصد در بخش صنعت و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که حدود ۲۲.۷ درصد بیشتر از میزان میانگین مصرف این بخش در کشور است.

روزهای گذشته سمنان در تقسیم‌بندی مصرفی شرکت توانیر جزو استان‌های قرمز قرار گرفت و به همین منظور، بنا به تصمیم و ابلاغ استانداری، ساعت کاری ادارات این استان به مدت یکساعت کاهش یافت.