سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: مسوولان واحدهای تولیدی و صنعتی برای همکاری بیشتر بانک‌ها و بخش اجرایی استان، مسایل و حساب بانکی خود را به داخل استان منتقل کنند.

علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات یک واحد تولیدی تجهیزات مصرفی پزشکی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: در خصوص رفع مشکلات تولیدکنندگان، مباحث و مشکلات یکی از شرکتهای تولیدکننده لوازم مصرفی پزشکی در استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم امور مالیاتی و تامین اجتماعی این مجموعه با همکاری صاحبان شرکت و همچنین نگاه مثبت مدیران امور مالیاتی و تامین اجتماعی انجام شود.
وی افزود: بانک‌های عامل استان ضمن اجرای قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل های تحت حوزه فعالیت خود، نیاز است تا با نگاه مثبت و با رویکرد همکاری و مساعدت همه جانبه، در راستای رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان گام بردارند.
آشناگر تاکید کرد: نیاز است تا واحدهای تولیدی مستقر در استان مباحث مرتبط با امور مالی، درآمدی و بانکی خود را به استان انتقال دهند، چرا که برخی مسایل با انتقال مباحث مالی و بانکی به شبکه بانکی داخل استان و تغییر بانک‌ عامل، قابل بررسی و در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید قابل بحث می شود.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی استان سمنان زمانی می توانند درخواست تسهیلات بدهند و از منابع اعتباری تسهیلات رونق تولید بهره مند شوند که منابع و حسابهای مالی خود را به شبکه بانکی استان انتقال داده و در این شبکه دارای گردش مالی باشند.

وی تاکید کرد: در کنار برنامه های حمایت از تولید، توجه به اجرای قوانین نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: حمایت و تقویت تولید در استان همراه با توجه به اجرای قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به امر تولید و جهش تولید در راستای تحقق شعار سال، امری ضروری و قابل توجه است و تلاش مجموعه مدیران استان نیز در همین جهت است.

تولید همراه با رعایت مسایل زیست‌محیطی
وی افزود: یکی دیگر از موارد و مسایل که در بحث تقویت و حمایت تولید باید مورد توجه باشد، دغدغه های محیط زیستی است که بر مسائل مرتبط با تولید ارجحیت دارد.
آشناگر با بیان اینکه نگاه مثبت همراه با مساعدت همه‌ جانبه برای رفع مشکلات و دغدغه های زیست ‌محیطی در استان وجود دارد، تاکید کرد: تامین امنیت و سلامت زیست افراد و همچنین گونه های مختلف جانوری و گیاهی در استان مقدم بر امر تولید است و نیاز است تا واحدهای تولیدی نیز به رفع دغدغه های محیط زیستی اهتمام داشته باشند.
وی به مباحث و مسائل مطرح شده در خصوص واحد تولیدی معدنی مس دامغان اشاره داشت و گفت: بحث تامین آب یکی از درخواست های صاحبان این واحد بود که مقرر شد تا ‌شناسایی و ارائه پروانه برداشت از سوی متقاضی انجام و تخصیص و مساعدت از سوی امور منابع آب استان نیز صورت گیرد.
وی ادامه داد: تاکید شد تا با توجه به وضعیت آبی استان، این شرکت نسبت به شناسایی چاه های جدید و برنامه ریزی برای تامین آب پایدار اقدام کند و احداث بند در مناطق تحت فعالیت واحد تولیدی، یکی از این راهکار هایی است که می تواند در بحث تامین ‌آب موثر باشد.
یکهزار و ۸۴۰ واحد صنعتی و معدنی در استان سمنان پروانه بهره‌برداری دارند. صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها