بجنورد- ایرنا- وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در مراتع روستای باداملق در بخش مرکزی شیروان، ۳۷ هکتار از مراتع و باغ‌های این شهرستان را خاکستر کرد.

یک عضو شورای اسلامی روستای باداملق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گلایه از آنچه تاخیر حضور نیروهای منابع طبیعی در محل حادثه خواند، گفت: آتش که از روز گذشته این منطقه را فراگرفته بود، پس از چندین ساعت و با تلاش نیروهای مردمی و نیز گروه های اعزامی منابع طبیعی شامگاه دیروز مهار و خاموش شد.

حسین یزدانی اظهار داشت: گفته می شود شروع آتش سوزی از باغ های منطقه بوده که سپس دامنه آن گسترش یافته و به مراتع اطراف سرایت کرد و حتی شماری از کندوهای عسل زنبورستان های اطراف را سوزانده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان نیز با تایید وقوع این آتش سوزی، از دلیل بروز آتش و گستره خسارت دیده منطقه اظهار بی اطلاعی کرد.

مصطفی سیامکی گفت: اکنون برای برآورد میزان خسارت و بررسی علت بروز آتش سوزی در منطقه باداملق حضور یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اواخر تیرماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود که در سه ماهه نخست امسال با وقوع هشت مورد آتش سوزی در شهرستان شیروان، حدود ۲۰ هکتار از مراتع این شهرستان سوخته و ۲۲۷ میلیون ریال خسارت به بار آمده است.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی با بیان اینکه امسال هر پنج روز شاهد یک حریق در شهرستان شیروان بوده ایم، به افزایش حریق های امسال در این شهرستان نسبت به سال گذشته اشاره کرده و افزوده بود: سال قبل در همین مدت، یک مورد حریق به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع در روستای امیرانلوی بخش مرکزی شیروان رخ داده بود.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.