پکن- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین بار دیگر در واکنش به دستور آمریکا برای تخلیه کنسولگری چین در هوستون گفت: دولت ترامپ عامل تخریب پل دوستی بین مردم چین و آمریکا است.

به گزارش ایرنا «وانگ ون بین» روز جمعه بار دیگر در واکنش به درخواست آمریکا از چین برای بستن کنسولگری خود در هوستون،  اطلاعات دروغین منتشر شده توسط آمریکا را رد کرد.

او خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا نقض جدی حقوق بین‌المللی و هنجارهای اصلی روابط بین الملل و پیمان کنسولی چین و آمریکا است و با رساندن آسیب جدی به روابط دو کشور، باعث تخریب پل دوستی بین مردم چین و آمریکا می شود.

یک مقام ارشد آمریکایی به تازگی ادعا کرده است که کشورش با توجه به دخالت چین در امور داخلی آمریکا و سرقت حقوق معنوی ایالات متحده توسط چین و فعالیت‌های جاسوسی تجاری در طول سال‌های گذشته، به منظور "حمایت از حقوق مالکیت معنوی ایالات متحده و اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکایی" از چین خواسته است کنسولگری خود در هوستون را تعطیل کند.

 وانگ همچنین در پاسخ به رویکرد سیاسی دولت انگلستان برای اعمال تغییراتی در گذرنامه شهروندان این کشور گفت که چین ورود افراد به خاک خود را با چنین گذرنامه‌ای مجاز نخواهد شمرد چرا که انگلستان با این تغییرات تعهدات خود با چین را نقض کرده است.

وی تاکید کرد: در عین حال چین در همین راستا حق اتخاذ اقدامات بیشتر را نیز برای خود محفوظ می‌داند.