بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع راه‌اندازی شهرداری و ارائه خدمات شهری در شهر تازه تاسیس ماژان به طور ویژه دنبال می‌شود.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر با اشاره به تحقق وعده استاندار و موافقت وزیر کشور با ارتقای روستای ماژان به شهر افزود: بنا به ابلاغیه وزارت کشور، تاسیس و راه‌اندازی شهرداری در این شهر موکول به صدور حکم بعدی خواهد بود.

وی اظهار داشت: وزیر کشور طی ابلاغیه‌ای به استاندار خراسان جنوبی با تبدیل روستای ماژان به شهر موافقت و ماژان در شهرستان خوسف به عنوان سی و یکمین شهر استان خراسان جنویی مجوز ارتقا دریافت کرد.

وی به پیگیری‌های استاندار برای این موضوع اشاره کرد و گفت: بعد از آخرین بازدید استاندار از بخش جلگه ماژان، در شامگاه ۱۷ تیرماه قول ارتقای این روستا داده شد. 

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تماس‌های تلفنی استاندار، موافقت وزیر کشور اول مردادماه امسال ابلاغ شد. 

وی با تبریک این ارتقا به مردم ماژان اظهار امیدواری کرد: با عنایت دولت و مشارکت مردم، شاهد افزایش سطح خدمات زیربنایی و روبنایی در این شهر تازه تاسیس باشیم. 

بخش جلگه ماژان در شهرستان خوسف یکی از بزرگترین بخش‌های استان خراسان جنوبی است که با ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و معادن در ۳۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از سه دهستان براکوه، قلعه‌زری و جلگه ماژان تشکیل شده است.

قدمت این روستای تاریخی به عصر صفوی بر می‌گردد و بافت تاریخی ماژان از جاذبه‌های مهم این منطقه است.