ارومیه- ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸ هزار و ۱۸۲ نفر عضو گروه جهادی در مناطق مختلف این استان فعالیت دارند که در برهه‌های مختلف زمانی موردنیاز اعم از وقوع بلایای طبیعی به عرصه فعالیت وارد می‌شوند.

سرهنگ پاسدار احمد رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کل گروه‌های جهادی شناسنامه‌دار استان که در اطلس جهادی ثبت شده‌اند، نیز ۲ هزار و ۱۳ گروه است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۸۰ گروه جهادی در شهرستان ارومیه تشکیل شده و بقیه آنها در شهرستان‌های استان فعال است.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ هزار و ۶۶۲ نفر از جهادگران بسیجی برادر و بقیه را جهادگران بسیجی خواهر تشکیل می‌دهند.

رحمانی افزود: این جهادگران فقط برای کسب رضایت خداوند و در راستای اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب و به نفع محرومان وارد عرصه کار و تلاش شده اند که اقدامات کشاورزی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، اقتصادی و عمرانی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در طول سال گذشته بیش از ۳۰۰ اردوی جهادی در سراسر استان برگزار شد.

وی به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت گروه‌های جهادی در استان تعطیل نشده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی روند خدمت‌رسانی به طبقه محروم تداوم دارد.

رحمانی افزود: این جهادگران در میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ و خوی فعال هستند.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد گروه‌های جهادی استان در لبیک به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، برای فعالیت اعلام آمادگی کرده‌اند.

راه اندازی گروه های جهادی از جمله مهمترین طرح‌های بسیج است که برای محرومیت زدایی، اقدامات زیادی طی سال های اخیر انجام داده اند.