سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در پروژه‌های گازرسانی روستایی این استان مشغول به کار هستند.

احمد فعله‌گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم و در ارتباط با طرح‌های گازرسانی روستایی در مناطق مختلف کردستان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ طرح گازرسانی در استان در حال اجرا است، افزود: اکنون در بانه ۲، بیجار ۳، دیواندره ۳، دهگلان ۱، سنندج ۵، سقز ۴، قروه ۲، کامیاران ۴، مریوان ۲ و سروآباد یک طرح گازرسانی روستایی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: نزدیک به ۱۰۰ درصد پیمانکاران، کارگران و ناظران طرح‌های گازرسانی در حال اجرای این استان بومی بوده و در هر پروژه حدود ۵۰ نفر به طور مستقیم فعالیت دارند.

فعله‌گری با بیان اینکه تاکنون به یک هزار و ۲۹۸ روستای استان گازرسانی شده است، اضافه کرد: برای گازرسانی به هر مشترک روستایی و نصب علمک، ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی کار گازرسانی به مناطق روستایی کردستان را به دلیل سخت‌گذر بودن و وضعیت توپوگرافی منطقه دشوار عنوان کرد و گفت: این استان از لحاظ گازرسانی به روستاها جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۸۹ روستا است و در حال حاضر ۵۴۲ هزار و ۳۹۹ مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت گاز استان بهره‌مند هستند.