سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج از ستاد مقابله با کرونا در استان درخواست کرد تا زمینه برگزاری نماز جمعه با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی را در استان فراهم کنند.

ماموستا فایق رستمی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت روز نماز جمعه با حضور جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، اظهار داشت: علما و روحانیون مرکز و منشاء تفکرات دینی و آسایش روحی و روانی جامعه هستند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون وارثان پیامبر(ص) هستند که مسیر اخلاق را در جامعه ترسیم می کنند، افزود: پیامبر اکرم (ص) با اخلاق و مدارا بشریت را بسوی نور راهنمایی کرد و علما و روحانیون هم می سوزند تا به جامعه روشنی ببخشند.

ماموستا رستمی، نماز جمعه را محل عشق و علاقه امت اسلامی به یکدیگر و رسیدگی به فقرا و نیازمندان اعلام کرد و یادآور شد: مسوولان باید به خطبه‌های نماز جمعه که همان خواست و مطالبه مردم است، توجه بیشتری داشته و به آن عمل کنند.

وی تاکید کرد: دشمن بدنبال از بین بردن اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی است و برای همین می خواهد تا نماز جمعه که دانشگاهی برای همه مسائل جامعه به شمار می رود، تضعیف شود.

امام جمعه سنندج از نماز جمعه به عنوان سنگر وحدت و مودت نام برد و از مسوولان استان خواست تا با بررسی زمینه های برپایی آن با حفظ دستورالعمل های بهداشتی، این سنگر را دوباره فعال کنند.

نقش رسانه‌ها در استمرار حرکت انقلاب اسلامی

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم در این همایش با بیان اینکه رسانه‌ها در استمرار حرکت انقلاب اسلامی نقش موثری دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها رد این مسیر باید مکمل هم باشند.

جعفر عبدالملکی تاکید کرد: تریبون نماز جمعه، رسانه‌ای محکم، موثر، انقلابی و هم‌افزا است.

وی با بیان اینکه امروز فضای رسانه‌ای بر خلاف گذشته، فضایی شیشه ای دارد که در معرض قضاوت عمومی قرار گرفته است، یادآور شد: کوچکترین خطای رسانه‌ای می تواند به ابزار قدرتمندی برای سواستفاده دشمن تبدیل شود لذا در جنگ روایت ها، رسانه‌ای برنده خواهد بود که روایت محکم و دقیق‌تری داشته باشد.

عبدالملکی به دسترسی مردم بویژه نسل جوان و نوجوان به منابع خبری اشاره کرد و افزود: امروز هر شهروند یک منبع و تولید کننده خبر است که باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن روی انحراف قشر جوان و نوجوان اضافه کرد: امروز اقتضائات این نسل کاملا متفاوت با گذشته شده و در تریبون نماز جمعه هم باید به تناسب نیاز آنان مطلب ارائه کرد و مطالب این آیین سیاسی و عبادی تنها منحصر به افراد حاضر در مسجد نشود بلکه محیطی بسیار بزرگتر و در حد تمام جامعه را در برگیرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان وحدت رویه در برابر افکار تفرقه‌انگیز را از محورهای مهم نماز جمعه در تقابل با ترویج شبهه به ویژه شبهه‌های مذهبی در کردستان برشمرد و گفت: شبهه‌زایی راحت تر و کم هزینه تر از شبهه‌زدایی است و برای همین باید زمینه‌های ایجاد آن از بین برود و این در گرو بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که برای تمام نیازهای داخلی و خارجی، خط اصلی را ترسیم می کنند.

وی کردستان را بیش از دیگر استان‌های کشور در معرض تهاجم فرهنگی دانست و یادآور شد: ۵۰ شبکه کرد زبان ماهواره‌ای با آراسته‌ترین جلوه های دیداری و بدون توجه به دین و اخلاق در صدد ضربه زدن به مردم و فرهنگ این استان هستند.