بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید در استان فراهم است و از ورود این موسسه به میدان توسعه و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استقبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری،  محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در دیدار با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: با کمک مردم و همه ارکان حاکمیتی در استان، تاکنون توانسته ایم قدم های موثری در زمینه سرمایه گذاری و توسعه استان برداریم.  

وی از کشاورزی به عنوان اصلی ترین پیشران توسعه استان یاد کرد و افزود: می توان با ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری سه محصول انگور، پسته و زعفران، مهاجرت از نواحی روستایی به شهرها را متوقف کرده و حتی به آن روند معکوس بخشید.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی،  توسعه صنعت دام سبک در این استان را نیز ضروری دانست و گفت: ما نیاز به برندسازی محصولات کشاورزی و دامی تولیدی در استان داریم.
شجاعی افزود: صندوق کارآفرینی امید را بازوی توانمند مدیریتی در کنار خود دانسته و از برنامه های آن در خراسان شمالی استقبال می کنیم.

استاندار خراسان شمالی در این دیدار از انعقاد تفاهم نامه های زیاد بین استان خراسان شمالی و صندوق کارآفرینی امید در هفته آینده خبر داد.

سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود که کمتر از نیمی از آن شانس فرآوری دارد.

صنایع تبدیلی و غذایی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی ۴۷۰ هزار تن از انواع محصولات تولیدی استان را فراوری می کنند و با احتساب دیگر صنایع که زیر پوشش دیگر سازمان ها فعال هستند، این رقم به ۷۲۰ هزار تن می رسد.