ارومیه- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲ هزار و ۷۹۸ پرونده تخلف صنف و غیرصنفی در این استان تشکیل شده که ارزش ریالی آنها، حدود ۳۶۰ میلیارد ریال است.

علیرضا محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال، ۷۵ هزار و ۲۰۲ فقره بازرسی از اصناف مختلف در آذربایجان غربی صورت گرفته که شامل بازدید از کسبه، واحدهای تولیدی، عمده و خرده فروشی ها، انبارها و سردخانه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، یک‌هزار و ۲۷۴ مورد شکایت دریافتی از شهروندان داشته ایم که از این تعداد ۷۹۷ مورد شکایت تلفنی، ۲۸۲ مورد حضوری و ۱۹۵ مورد نیز کتبی بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد، ۵۸۲ مورد تخلف و ۵۱۱ مورد غیر تخلف بوده و ۱۸۱ مورد نیز در دست بررسی است.

محمودی بیان کرد: از کل گزارش‌ها،  ۵۰۷ مورد گزارش دریافتی مربوط به گزارش مردمی و ۷۶۷ مورد مربوط به ناظران افتخاری بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۷ نفر ناظر بازار در آذربایجان غربی فعال است که به صورت مستمر، حوزه های زیرمجموعه را رصد می کنند.

به گزارش ایرنا، رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت، معدن و تعزیرات حکومتی است؛ چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد در بخش تولید، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیع، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدمات و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند.