قم- ایرنا- مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: بازرسان بهداشت محیط همزمان با برگزاری آزمون دکترا در سه محل در استان قم،‌نظارت ویژه‌ای بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعمال کرده‌اند.

محمدحسین باباخانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: با توجه به برگزاری آزمون دکترا در سه دانشگاه قم،  مفید و دانشگاه آزاد واحد پردیسان، بازرسان بهداشت محیط از ساعت ۰۶:۳۰ در محل‌های برگزاری کنکور حضور دارند.

وی اضافه کرد: در این بازرسی تب سنجی و کنترل شرکت‌کنندگان در بدو ورود به دانشگاه، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  توسط ناظران و شرکت‌کنندگان نظارت می‌شود.

به گفته وی، سیستم تهویه مناسب هوا در محل‌های آزمون از دیگر مواردی است که مورد نظارت قرارگرفته است.

باباخانی بیان کرد: آزمون برای افراد کرونا مثبت نیز با رعایت اصول بهداشتی در فضایی جداگانه و به‌صورت قرنطینه در حال برگزاری است.

وی افزود: نظارت بر انجام صحیح گندزدایی محل‌های آزمون و کنترل سیستم تهویه هوا در روزهای قبل انجام‌شده بود که در خصوص ۲ مورد از مکان‌های آزمون جهت اصلاح سیستم تهویه تذکرات لازم داده شد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.