مشهد- ایرنا- رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در این استان خبر داد.

محمدمهدی مومنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مجوز ستاد ملی کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق شیوه‌نامه‌های ارسالی، آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان در روز نهم مردادماه کنونی همزمان با کل کشور در حوزه‌های استان خراسان رضوی برگزار  شد.

وی ادامه داد: آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان نیز امروز دهم مرداد ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: محتوای آزمون ورودی پایه هفتم بر اساس هوش و استعداد تحلیلی بود و از محتوای کتب درسی سوالی ارائه نشد و برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم سوالات به صورت ۵۰ درصد استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد استعداد تحصیلی  بود که در بخش استعداد تحصیلی سوالات از پایه هشتم و محتوای نوبت اول پایه نهم طرح شد.

مومنی افزود: بیش از ۱۷ هزار متقاضی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان شرکت دارند که از این میان هزار و ۳۸۳ نفر برای ورود به این مدارس پذیرش خواهند شد.

او ادامه داد: برای تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز بیش از ۹ هزار متقاضی در آزمون شرکت کردند که  هزار و ۴۱۰ نفر از آنها پذیرش خواهند شد.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.