ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طرح مراقبت از سالمندان با همکاری مسوولان اجرایی می‌شود، گفت: ٣٠٠ هزار نفر سالمند بالای ۶٠ سال در این استان وجود دارد که کنترل و مدیریت این افراد در امر کنترل بیماری کرونا موثر است.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید مسائل و مشکلات طرح مراقبت از سالمندان بررسی شود تا اجرای آن به عنوان یک کار مهم در استان و کشور توسعه یابد. 

وی ادامه داد: باید به این مورد توجه شود که تا زمان تهیه دارو و واکسن برای این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت تمامی برنامه‌هاست. 

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری تمامی تجمعات حتی در پارک‌ها ممنوع بوده و باید با نظارت جدی با متخلفان برخورد قانونی شود. 

شهریاری اضافه کرد: همچنین باید با واحدهای صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی و قانونی شود. 

وی اظهار داشت: موضوع عزاداری های سرور و سالار شهیدان نیز امری مهم در جامعه اسلامی ماست و باید فضای معنوی این ماه در جامعه ترویج شود که در این رابطه به زودی موارد و پروتکل‌های بهداشتی توسط ستاد کرونا تبیین می‌شود. 

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند. 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ٢ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.